loading...
من دیگه خواب نمی بینم!
رسول حق منش بازدید : 259 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)

استاد جاویدان از اساتید اخلاق تهران و از شاگردان برجسته ی آیت الله حق شناس و آیت الله مجتهدی تهرانی می باشند.

کلیپ اختصاصی زیر به مدت سه دقیقه درباره نماز و آثار گناه می باشد.

 


عکس محمدعلی جاویدان

 

  

جهت دانلود اینجا کلیک کنید.

رسول حق منش بازدید : 237 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (2)

شخص سائلی در خانه حضرت ابا عبدالله ( ع ) آمد و اظهار نیاز کرد. امام حسین در را انرکی باز کردن و از پشت در ، دست مبارکشان را دراز کردن و به مرد سائل دو هزار درهم دادن .
مرد از امام پرسید چرا دم در نمی آید و فقط دستتان را بیرون آورده اید؟
امام جواب داد : چون مقدار پول کم بود شرم کردم در صورت تو نگاه کنم و بیرون بیایم.
مرد گریه کرد و گفت زمین چگونه این دستان را در خود فرو خواهد برد.


افسران - فدای دستان تو " حسین "

رسول حق منش بازدید : 201 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

این مرگ بر آمریکایی که مردم می گویند، این مثل همان اعوذ باالله من الشیطان الرجیم است که در اول هر سوره ی قرآن که شما میخواهید بخوانید قبل از بسم الله…
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم میگویید برای چیست؟
برای اینکه انسان مؤمن یک لحظه حضور شیطان را فراموش نکند یک لحظه از یاد نبرد که شیطان آماده ی حمله ی به او و انهدام حصار معنوی و ایمانی اوست.

الإمام السید علی الخامنئی

رسول حق منش بازدید : 279 پنجشنبه 07 شهریور 1392 نظرات (1)

یک پیشنهاد، کتاب آذرخش کربلا علامه مصباح ( روحی له الفداه) را حتما مطالعه کنید در ضمن فایلش برای دانلود در اینترنت موجود است.

چرا ؟ 

فکر کنم بیان آقا در مورد این کتاب برای خواندش بهانه ی خوبی باشد:

مقام معظم رهبری با اشاره به کتاب «آذرخشی دیگر از آسمان کربلا» که حاوی مجموعه سخنرانی های آیت الله مصباح در محرم ۱۴۲۱ قمری(سال ۱۳۷۹) است، فرمودند:بنده این کتاب مربوط به عاشورا تقریباً همه اش را خواندم، مطالبی است لازم، نمی شود گفت مفید، بالاتر از مفید (است). مطالب ضروری و لازم است… این طور بازکردن قضایای عاشورا، به روز کردن این قضایا خیلی مفید است. در این ۷-۸ جلسه، بعضی از مطالب مطالبی است که غیر از شما شاید کس دیگری نتواند، حداقل این طور نمی تواند، اصلش را هم حل کند، لااقل این است که به این خوبی نمی تواند (از عهده ی بحث برآید). (ر.ک. به فیلم دیدیار درتاریخ ۶/۴/۷۹)

حضرت علامه آن سالها توانست بسیاری از شبهاتی که  تئوریسینهای اصلاحات مطرح کرده بودند را در این سخنرانی ها که حالا کتاب شده را جواب بدهد.

برخی عناوین کتاب :

نقد ديدگاه جامعه شناسان در تحليل حادثه كربلا ، پاسخ سيدالشهدا عليه السلام به تحليل جامعه شناسان ، آيا مردم امام حسين عليه السلام را نمی شناختند؟ ، جاذبه ودافعه مومنان واقعی ،نگرش غرب در زمینه نظارت بر امور معنوی ، نقش وراثت و محیط در صعود و سقوط انسان، ناآگاهی و دنیا طلبی عوامل مهم انحراف ، امر به معروف و نهی از منکر ، مقابله با تهاجم فرهنگی و ........

بخشی از متن کتاب

"پيش از اين گذشت كه در واقعه كربلا دو گروه كاملا متمايز در برابر يكديگر صف كشيدند. گروه اول انسانهايى در اوج پاكى ، تعالى روح و قرب به خداوند بودند، و گروه دوم دسته اى انسان نما، و در حضيض پليدى ، قساوت و درندگى . با نظر به تفاوت چشم گير اين دو گروه كه از سويى نمونه بارز عروج انسان به عالی ترین مراتب انسانى ، و از سوى ديگر سقوط او به پست ترین مراتب حيوانى است ، اين سؤال مطرح می شود كه چگونه ممكن است كسانى به اين درجه از تعالى و عزت و قرب به خدا نايل شوند، و كسانى ديگر، در چنان مرتبه اى از پستى ، ذلت و زبونى سقوط كنند كه حتى لايق نام انسان نباشند، با آنكه هر دو گروه ، از عقل و وجدان و ديگر مواهب انسانى برخوردارند و خداى متعال پيامبران را براى همه آنان فرستاده است تا همگى از هدايت او بهره مند شوند. چرا بايد تا اين حد از جهت رشد و شكوفايى استعدادها و مظاهر انسانى ، بين افراد بشر تفاوت باشد؟ پیش تر اين سؤال را در دو سطح فردى و اجتماعى مطرح كرديم . "   

 


رسول حق منش بازدید : 196 چهارشنبه 06 شهریور 1392 نظرات (0)

خیلی وقته دلم تنگه!

 

حسين بن محمّد بن عامر، از معلّى بن محمّد بصرى، وى مى‏گويد: ابو الفضل، از ابن صدقه، از مفضّل بن عمر نقل كرده كه وى گفت:

حضرت ابو عبد اللَّه عليه السّلام فرمودند:

گويا مى‏بينم كه فرشتگان با مؤمنين بر سر قبر حضرت حسين بن على عليهما السّلام ازدحام كرده‏اند.

راوى مى‏گويد: عرضه داشتم: آيا مؤمنين فرشته را مى‏بينند؟

حضرت فرمودند:

هرگز، هرگز، آنها به خدا قسم ملازم و همراه مؤمنين بودند حتّى با دست‏هايشان به صورت‏هاى آنها مسح مى‏كشند.

سپس امام عليه السّلام فرمودند: خداوند منّان هر صبح و شام از طعام بهشت بر زوّار امام حسين عليه السّلام نازل مى‏فرمايد و خدمتكاران ايشان فرشتگانند.هيچ بنده‏اى از بندگان خداوند حاجتى از حوائج دنيا و آخرت را از خداوند متعال در خواست نمى‏كنند مگر آنكه خدا به او عطاء مى‏فرمايد.

راوى مى‏گويد: عرض كردم: به خدا قسم اين كرامت مى‏باشد.

امام عليه السّلام به من فرمودند:

اى مفضّل: برايت بيشتر بگويم؟

عرضه كردم: بلى سرور من.

حضرت فرمودند:

گويا مى‏بينم تختى از نور را كه گذارده‏اند و بر روى آن قبّه‏اى از ياقوت سرخ زده شده كه با جواهرات آن را زينت نموده‏اند و حضرت امام حسين عليه السّلام بر روى آن تخت نشسته‏اند و اطراف آن حضرت نود هزار قبه سبز زده‏اند و مؤمنين آن حضرت را زيارت كرده و بر آن جناب سلام مى‏دهند، پس خداوند متعال به ايشان مى‏فرمايد:

اى دوستانم از من سؤال كنيد و بخواهيد، پس زياد اذيّت شديد و خوار و مقهور گرديديد امروز، روزى است كه حاجتى از حاجات دنيا و آخرتتان را از من در خواست نكرده مگر آن را روا مى‏نمايم، پس خوردن و آشاميدنشان در بهشت مى‏باشد، پس به خدا قسم كرامت و احسانى كه زوال نداشته و انتهاء آن را نمى‏توان درك كرد همين است.[1]

 

 



[1] ابن قولويه، جعفر بن محمد، كامل الزيارات / ترجمه ذهنى تهرانى - تهران، چاپ: اول، 1377 ش.

 

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 2,796
  • بازدید کلی : 31,595